Κάνε ένα φανταστικό ταξίδι στο Μεξικό! Σκέψου, χρώματα, ήχους, μυρωδιές! Εξωτικά πουλιά και χρωματιστά λουλούδια! Βρίσκεσαι ανάμεσα σε όλα αυτά και όμως δεν μπορείς να τα αγγίξεις! Τι κάνεις; Μα φυσικά τα ζωγραφίζεις! Και μέσα από τη ζωγραφική εκφράζεις τις σκέψεις σου με πάθος, δίνεις ξανά μορφή σε αυτά που σε εμπνέουν, λυτρώνεσαι από τους […]
Μπορείς να φανταστείς να φοράς ένα ποίημα ή μία ιδέα; Μπορείς να δεις τα χρώματα να χορεύουν και να ζωγραφίσεις με σχήματα σα να φτιάχνεις παζλ; Άφησε τη φαντασία σου ελεύθερη για να σε παρασύρει η τέχνη, όπως έκανε και η Σόνια Ντελονέ. H τέχνη ήταν και θα είναι πάντοτε ένας μοναδικός τρόπος έκφρασης για […]
Οι κούκλες ειδοποιούν πριν φύγουν για μακρινό ταξίδι; Και αφού φύγουν κρατούν επαφή με τα παιδιά που ήταν οι καλύτεροι φίλοι τους ή ξεχνιούνται στην απόλαυση των ταξιδιών και της περιπέτειας; Ένας σοβαρός και λίγο θλιμμένος συγγραφέας αναλαμβάνει να διώξει τα δάκρυα από τα μάτια ενός μικρού κοριτσιού και να φωτίσει τα δικά του σκοτάδια […]
Μια μέρα, στη μαγική χώρα της φαντασίας, νεράιδα νεκρή βρέθηκε στο πλάι μιας λίμνης και ένα παιδί άρχισε να αναζητά τη φωνή του, πέντε καράβια μαύρα βύθισαν τα κουπιά τους στα νερά με δύναμη και η νύχτα που ερχόταν, δίψασε για ίσκιους. Τι να συνέβη στη νεράιδα και πού να πήγε η φωνή του παιδιού; […]
Όταν αγαπάς κάτι πολύ, θέλεις να το κρατήσεις για πάντα… Αν όμως αυτό είναι ένα σπάνιο τοπίο, μια ιδιόμορφη συνύπαρξη ζώων στο δάσος, η λεπτομέρεια στην εμφάνιση ενός ανθρώπου ή μια φυλή σε μια άλλη ήπειρο, με ποιο τρόπο μπορείς να τα διατηρήσεις και να τα έχεις μαζί σου; Η απάντηση βρίσκεται στη φωτογραφία! Μια […]
Τόσο η αφήγηση μιας ιστορίας όσο και η ανάγνωσή της αποτελούν εμπειρίες που απολαμβάνει κανείς να βιώνει. Όταν όμως το μέσο που αξιοποιείται για τη συγγραφή και τη μετάδοσή της στον αναγνώστη είναι η εικόνα ή ο συνδυασμός εικόνας και λόγου τότε η συνθήκη γίνεται πολύ διασκεδαστική. Η ιστορία αποκτά μορφή, η διάθεση των πρωταγωνιστών […]
Τα παιδιά εμπνέονται από το δάσος και με υλικά από τη φύση, τα οποία γίνονται αντικείμενα δημιουργίας, κατασκευάζουν ένα αυτοσχέδιο καταφύγιο που µπορεί να µετατραπεί στην πιο αγαπηµένη γωνιά της βιβλιοθήκης για διάβασµα και παιχνίδι.
Όλοι οι φίλοι της βιβλιοθήκης, μικροί και μεγάλοι, θυμούνται τις διαδρομές του καλοκαιριού μέσα από τις δημιουργίες των παιδιών στην Καλοκαιρινή Εκστρατεία, μοιράζονται καλοκαιρινές αναμνήσεις, συζητούν για τα δικά τους Ψηλά Βουνά και αποχαιρετούν το καλοκαίρι ανανεώνοντας τη συνάντησή τους για την επόμενη ΚΕ.
Τα παιδιά ορίζουν τι είναι “κοινότητα”, “φυτεύουν” το δικό τους δέντρο συνεργασίας, συνθέτουν όμορφες ιστορίες χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους και χτίζουν έτσι τη δική τους μοναδική κοινότητα.
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την ιαπωνική κουλτούρα, μαθαίνουν την τέχνη του Χαϊκού, ανακαλύπτουν την απλή και ευχάριστη δομή της πιο σύντομης ποιητικής φόρμας και γίνονται τα ίδια ποιητές συνθέτοντας τα δικά τους τρίστιχα ποιήματα. Το ταξίδι στην Άπω Ανατολή ολοκληρώνεται με την κατασκευή οριγκάμι.
Τα παιδιά εστιάζουν στην αξία της κατοικίας και χρησιμοποιώντας φυσικά και ανακυκλώσιμα υλικά, κατασκευάζουν διαφορετικά είδη σπιτιών και φτιάχνουν τη γειτονιά τους, την πόλη ή το χωριό τους ή τη δική τους φανταστική πολιτεία.
Πώς οι κάτοικοι των Μυκηνών ενημερώθηκαν για την πτώση της Τροίας; Τα παιδιά μαθαίνουν για τους τρόπους επικοινωνίας κατά την αρχαιότητα, γνωρίζουν το σύστημα των φρυκτωριών και φτιάχνοντας τον δικό τους εναλλακτικό οπτικό τηλέγραφο, ανταλλάσουν μυστικά μηνύματα.
Τα παιδιά μαθαίνουν για τους τοπογραφικούς χάρτες και τη χρήση τους αλλά και δημιουργούν ένα βουνό από πηλό που το αποτυπώνουν σε τοπογραφικό σχέδιο και στην συνέχεια φτιάχνουν την τρισδιάστατη μακέτα του.
Γιατί οι βρύσες είχαν κυρίαρχη θέση στη ζωή κάθε χωριού και τι συμβόλιζαν; Τα παιδιά μαθαίνουν για τη λαογραφική και συμβολική διάσταση των πετρόχτιστων βρυσών, ακούν λαϊκές αφηγήσεις γύρω από αυτές, αφηγούνται τις δικές τους ιστορίες και κατασκευάζουν τη δική τους βρύση από ανακυκλώσιμα υλικά.
Τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες της τεχνολογίας, της επιστήμης και της μηχανικής (STEM) και πειραματίζονται με τη παρασκευή γλυκισμάτων στη φύση δημιουργώντας έναν αυτοσχέδιο ηλιακό φούρνο.
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την παραδοσιακή τέχνη της υφαντικής, δημιουργούν τα δικά τους υφαντά και εξασκούν την τεχνική «Kumihimo» φτιάχνοντας αναμνηστικά βραχιολάκια.
Τα παιδιά καλλιεργούν την αγάπη και τον σεβασμό για τα ζώα και φτιάχνουν πολύχρωμα, αυτοσχέδια γατόσπιτα για τους αδέσποτους φίλους της βιβλιοθήκης, της γειτονιάς, της πόλης τους!
Τα παιδιά παίζουν με λέξεις, πειραματίζονται με την ομοιοκαταληξία, γράφουν τα δικά τους ποιήματα και δημιουργούν όλοι μαζί μια ποιητική συλλογή εμπνευσμένη από τη φύση.
Τα παιδιά μαθαίνουν να παρατηρούν και να προσανατολίζονται χρησιμοποιώντας τα στοιχεία της φύσης και πειραματίζονται με την κατασκευή μιας πυξίδας με σκοπό να γνωρίσουν τον τρόπο που θα την χρησιμοποιούν για να προσανατολιστούν.
Τα παιδιά φτιάχνουν χάρτινα καράβια, ταξιδεύουν μαζί τους σε μακρινές θάλασσες και αφηγούνται τις θαλασσινές τους διαδρομές χαράσσοντας πορείες πάνω σε έναν χάρτη.
Τα παιδιά έρχονται σε μια πρώτη επαφή με το θέμα της Καλοκαιρινής Εκστρατείας Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας 2022, περιγράφουν τη δική του διαδρομή από το σπίτι μέχρι τη βιβλιοθήκη τους, και δημιουργούν μια διαδρομή ανάγνωσης (ντόμινο βιβλίων) μέσα στη βιβλιοθήκη χρησιμοποιώντας τα βιβλία της φετινής ΚΕ.
Τα παιδιά θα προσεγγίσουν το θέμα της πειρατείας και θα πάρουν μέρος σε ένα ξεχωριστό κυνήγι θησαυρού ακολουθώντας μυστικές διαδρομές μέσα στη βιβλιοθήκη.
Τα παιδιά, με έναν διασκεδαστικό τρόπο, έρχονται σε επαφή με βασικές αρχές της Αστρονομίας. Μελετούν τους αστερισμούς, μαθαίνουν πώς να τους αναγνωρίζουν, παίζουν κουίζ και κατασκευάζουν με απλά υλικά ένα μοντέλο αναπαράστασης!
Μπορεί να γραφτεί μια ιστορία ξεκινώντας από μια τυχαία γραμμή; Τα παιδιά γίνονται συγγραφείς και εικονογράφοι και συνθέτουν τη δική τους περιπετειώδη, τρομακτική, αστεία, ρομαντική ή εντελώς φανταστική ιστορία, στήνοντας το σκηνικό της πάνω σε μια γραμμή! Οι ιστορίες τους γίνονται εικονοβιβλία σε σχήμα ακορντεόν!
Τα παιδιά ακολουθούν τις μεταναστευτικές διαδρομές των αποδημητικών πουλιών, μαθαίνουν για τα διάφορα είδη και γίνονται παρατηρητές αυτού του ταξιδιού μέχρι τη στιγμή που φτιάχνουν τη φωλιά τους. Στο τέλος, τα παιδιά κατασκευάζουν με φυσικά υλικά χελιδονοφωλιές και ταΐστρες.
Τα παιδιά, μέσω του παιχνιδιού, χτίζουν σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης, μαθαίνουν να συνεργάζονται αρμονικά και καλλιεργούν τον σεβασμό προς τους άλλους.